Schepen in Singapore en Rotterdam 2016 deel 2

 

 

 

Als laatste foto van 2016, de Norwegian Star op Marina Bay Cruise terminal in Singapore.

 

Voor meer foto's, zie "lees verder" of dubbelklik op koptekst "Schepen in Singapore en Rotterdam 2016"

 

Eventueel kommentaar: Dit e-mailadres wordt beschermd tegen spambots. JavaScript moet zijn geactiveerd om het te bekijken.

 

Laatste update 18 december 2016

 

 

 

De Pacific Legacy aan de kant bij Vivo op Harbourfront, met de VOS Prince erachter (op plaatje er voor)

 

 

De Pacific Legacy aan de kant bij Vivo op Harbourfront, met de VOS Prince erachter (op plaatje er voor)

 

 

De VOS Prince bij Vivo op Harbourfront.

 

 

 

Containervessel Hyundai Colombo op Pasir Panjang terminal in Singapore

 

 

Containervessel MSC Adelaide op Pasir Panjang terminal (nabij Har Par Villa)  in Singapore

 

 

Singapore roads / Rede van Singapore, vanaf 100, Pasir Panjang

 

 

Containervessel Stadt Freiburg op Tanjong Pagar terminal in Singapore

 

 

Containervessel Perarim op Tanjong Pagar terminal in Singapore

 

 

Voyager of the Seas op Marina Bay Cruise terminal

 

 

Voyager of the Seas vertrekt van Marina Bay Cruise terminal

 

 

Voyager of the Seas vertrekt van Marina Bay Cruise terminal

 

 

Voyager of the Seas met mooie wolken

 

 

Voyager of the Seas. 3800 mensen genieten

 

 

Voyager of the Seas is onderweg naar de volgende haven

 

 

Adieu Voyager of the Seas 

 

 

MS Sae Nuri van Mokpo Maritie University uit Mokpo - Korea op Harbour front in Singapore.

ms Superstar Gemini op de achtergrond

 

 

MS Sae Nuri van Mokpo Maritie University uit Mokpo - Korea op Harbour front in Singapore.

ms Superstar Gemini op de achtergrond

 

 

MS Sae Nuri van Mokpo Maritie University uit Mokpo - Korea op Harbour front in Singapore.

ms Superstar Gemini op de achtergrond. Genomen vanaf Keppel Harbour bridge

 

 

MS Sae Nuri van Mokpo Maritie University uit Mokpo - Korea op Harbour front in Singapore.

ms Superstar Gemini op de achtergrond. Genomen vanaf Keppel Harbour bridge

 

 

MS Sae Nuri van Mokpo Maritie University uit Mokpo - Korea op Harbour front in Singapore.

ms Superstar Gemini op de achtergrond. Genomen vanaf Keppel Harbour bridge

 

 

MS Sae Nuri van Mokpo Maritie University uit Mokpo - Korea vertrokken van Harbour front in Singapore.

Sentosa Island  op de achtergrond.

 

 

MS Sae Nuri van Mokpo Maritie University uit Mokpo - Korea vertrokken van Harbour front in Singapore.

Sentosa Island  op de achtergrond.

 

 

MS Sae Nuri van Mokpo Maritie University uit Mokpo - Korea vertrokken van Harbour front in Singapore.

Sentosa Island  op de achtergrond.

 

 

MS Sae Nuri van Mokpo Maritie University uit Mokpo - Korea.

Siloso op de achtergrond.

 

 

MS Sae Nuri van Mokpo Maritie University uit Mokpo - Korea langs Labrador Park

 

 

De Minuch Trader op de rede van SIngapore

 

 

MV Jia Run loopt Singapore binnen

 

 

MV Jia Run loopt Singapore binnen

 

 

Sleepboot Marina Opal ligt te wachten op vertrek van de Ovation of the Seas

 

 

 

Ovation of the Seas op Marina Bay Cruise Center 

 

 

Ovation of the Seas met een aantal balkonnetjes

 

 

Vertrek van de Ovation of the Seas van Marina Bay Cruise Center met de Sky-Dome

 

 

Vertrek van de Ovation of the Seas van Marina Bay Cruise Center

 

 

Vertrek van de Ovation of the Seas van Marina Bay Cruise Center met de Sky-Dome

 

 

Vertrek van de Ovation of the Seas van Marina Bay Cruise Center met de Sky-Dome

 

 

Vertrek van de Ovation of the Seas van Marina Bay Cruise Center met de Sky-Dome

 

 

Ovation of the Seas 

 

 

 

Heel ongebruikelijk voor deze rubriek, maar tijdens de Marine dagen in Vivo City in Singapore lag het RSS Tenacious bij Vivo City op Harbourfront. Binnen in Vivo wwas een presentatie met o.a. een nagebouwde onderzeeer

 

 

Heel ongebruikelijk voor deze rubriek, maar tijdens de Marine dagen in Vivo City in Singapore lag het RSS Tenacious bij Vivo City op Harbourfront. Binnen in Vivo wwas een presentatie met o.a. een nagebouwde onderzeeer

 

 

 

MV Southern Koala bij Pulau Ubin vanaf Coney Island in Singapore

 

 

MV Southern Ocean van Fygro op rede Singapore. Genomen vanaf Marina Barrage

 

 

rede Singapore met  Fairpartner van Jumbo (Kahn Scheepvaart). Genomen vanaf Marina Barrage

 

 

mv Happy Star van BigLift.

 

Biglift was ooit eigendom van de Holland Amerika Lijn. Verkocht aan Mammoet van de KNSM.

KNSM weer aan Nedlloyd. De scheepvaarttak weer aan Spliethoff waarbij bleek dat de naam Mammoet voor de zeetak niet werd doorverkocht en zidaar: de naam Biglift kwam weer boven water. 

 

  

MV Tong Cheng 702 en Seawork 123 op de rede van Singapore

 

 

 Seawork 123

 

IMO: 9149457    Call sign: 9V5941     MMSI: 564223000
Nationality: Singapore      Classification: NORSKE VERITAS (DNV)
Port of registry: Singapore     Vessel type: TUG/SUPPLY
Year of build: 1997


Particulars;
- Length over all: 66m
- Breadth: 14.62m
- Max-draft: 6.31m
- Gross tonnage: 1974
- London length: 59m
- Net tonnage: 716
- Deadweight: 2090
- Engine capacity: 9000kW
- Engine designation: 12V32D
- Bow thruster: 2X 663KW
- Stern thruster: 2X 663KW


Registered owner;
- Name: SINOSHIP SEAFARER MANAGEMENT PRIVATE LIMITED
- Country: SINGAPORE


Technical management & Benificial owner;
- Name: SINOSHIP MARITIME SERVICES COMPANY LIMITED
- Country: SHANGHAI


Ship builder;
- Name: ULSTEIN VERFT AS
- Country: Norway
 
Machinery designer;
- Name: MAN DIESEL AS
- Country: Denmark
 
Engine builder;
- Name: WARTSILA NSD HELSINKI
- Country: Finland

 

 

 

MV Tong Cheng 702 en Seawork 123 op de rede van Singapore

 

 

 

Het Russische zeilschip  "Nadezhda" op de rede bij Marina Bay Cruise Termimal

It translates as “The Hope” ofwel de Hoop

 

Dawn Princess op de Marina Bay Cruise Terminal. Genomen vanaf Marina South Pier

 

 

Dawn Princess op de Marina Bay Cruise Terminal

 

 

Dawn Princess op de Marina Bay Cruise Terminal

 

 

Dawn Princess op de Marina Bay Cruise Terminal

 

 

Dawn Princess op de Marina Bay Cruise Terminal

 

 

Dawn Princess op de Marina Bay Cruise Terminal

 

 

 Dawn Princess op de Marina Bay Cruise Terminal

 

 

Dawn Princess op de Marina Bay Cruise Terminal

 

 

Dawn Princess op de Marina Bay Cruise Terminal

 

 

Max Schulte op de rede van Singapore

 

 

Max Schulte op de rede van Singapore

 

 

rede van Singapore

 

 

ms Pacific Eden vanaf Sentosa Boardwalk

 

 

ms Pacific Eden vanaf Sentosa Boardwalk

 

 

ms Pacific Eden vanaf Sentosa Island

 

 

ms Pacific Eden vanaf Sentosa Island

 

 

ms Pacific Eden vanaf Sentosa Island

 

 

ms Pacific Eden vanaf Sentosa Island

 

 

ms Pacific Eden vanaf Sentosa Island

 

 

ms Pacific Eden vanaf Sentosa Island

 

 

ms Pacific Eden vanaf Sentosa Island

 

 

ms Pacific Eden vanaf Sentosa Island

 

 

ms Pacific Eden vanaf Siloso - Singapore

 

 

ms Pacific Eden vanaf Siloso - Singapore

 

 

ms Pacific Eden vanaf Siloso - Singapore

 

 

ms Pacific Eden vanaf Siloso - Singapore

 

 

ms Pacific Eden vanaf Siloso - Singapore

 

 

CTP Fortune in Johore Strait

 

 

De Mol Quartz op Keppel.

 

Deze keer geen specifiek schepen, maar een deel van de haven van Singapore.
Vooraan Keppel terminal waar vroeger o.a. Nedlloyd lag en op een van de volgende foto's aan de andere kant de Cap San Lazaro van Hamburg Sud op Pulau Brani. 

 

 

De Cap San Lazaro van Hamburg Sud vanaf Pinnacle Roof at Duxton

 

Vooraan Keppel terminal waar vroeger o.a. Nedlloyd lag en op een van de volgende foto's aan de andere kant de Cap San Lazaro van Hamburg Sud op Pulau Brani. Hamburg Sud was altijd een concurent van van Nievelt Goudriaan (Nigoco) met de Rotterdam-Zuid Amerika Lijn (RZAL). Nigoco is al jaren failliet en Hamburg Sud weet zich te handhaven als wereldwijde container rederij

 

 

De Pacific Eden ofwel de ex-Statendam op Harbour front vanaf Pinnacle Roof at Duxton

 

 

Rede van Singapore

 

De Leisure World kwam in de vaart op 10 december 1969 als Skyward. Het voer samen met het zusterschip, de Starward. De Skyward en Starward waren de eerste speciaal gebouwde schepen van Norwegian Cruise Line. Tijdens een cruise in 1973 werd een groot deel van de passagiers ziek als gevolg van besmet water. In 1979 brak een boiler room brand uit aan boord van de Skyward en dus moest haar motoren worden stopgezet en haar passagiers overgebracht naar de Starward. Ze werd geëxploiteerd door haar oorspronkelijke eigenaars tot 1991, toen de Skyward werd verkocht aan Johnson Sembawang Shipmanagement in Nassau en omgedoopt tot Shangri-la World. Shangri-la World ging varen vanuit Singapore.

 

Na een aantal naamswijzigingen in de jaren 1990, werd het nu omgedoopt Leisure World, verbouwd en gerenoveerd in Jacksonville, Florida en verkocht aan Queenstown Investments in 1995. In 2000 werd ze verkocht aan New Century Cruise Line, die haar als een casino en entertainment schip liet operen vanuit Singapore.

 

Als een casino schip, was zij een van de 3 casino schepen samen met de “Long Jie” (voorheen Omar) en de “Royale Star” uit Batam. Na de opening van de 2 casino's in Singapore werden alle casino schepen gesloten, behalve voor MV Leisure World.

 

Historie en feiten:

1969-1991: Skyward

1991-1992: Shangri-La World

1992-1992: Asean World

1992-1993: Fantasy World

1993-Present: Leisure World

Owners/operators:

1969-1991: Norwegian Cruise Line

1991-1995: Johnson Sembawang Shipmanagement

1995-2000: Queenstown Investments Ltd

2000-Present: New Century Cruise Line

Onder Bahama vlag, Tuvalu en nu Panama

Gebouwd bij: AG Weser Shipyards in 1969-1970

Tonnage: 16254 GT -  lengte 161 meter

 

 

Het Casino schip Leisure World op Harbour Front

 

 

Het Casino schip Leisure World op Harbour Front vanaf Keppel Bridge

 

 

Het Casino schip Leisure World op Harbour Front vanaf Keppel Bridge 

 

 

Vertrek van de Leisure World met Sentosa Island op de achtergrond

 

 

Vertrek van de Leisure World met Sentosa Island op de achtergrond

 

 

 

Vertrek van de Leisure World met Siloso op de achtergrond

 

 

Leisure World vertrekt naar Penang

 

 

Leisure World vertrekt naar Penang

 

 

De Allegra ten anker op de rede van Singapore, nabij Labrador Parl

 

 

De Costa Victoria van Cruisemaatschappij Costa Cruises, ook onderdeel van Carnival Cruises,

 

De Costa Victoria is een cruiseschip uit 1996, gebouwd bij Bremer Vulkan, meet 76000 GT, heeft 12 dekken,

1928 passagiers, 766 bemanningsleden, is 252 meter lang en heeft als IMO 9109031

 

 

De Costa Victoria vaart langs Labrador Park

 

 

De Costa Victoria langs Sentosa Island

 

 

De Costa Victoria naar Harbour Front in Singapore

 

 

De Costa Victoria gezwaaid om achteruit aan te meren

 

 

De Costa Victoria, bijna op bestemming

 

 

De Costa Victoria vanaf Sentosa Boardwalk

 

 

Costa Victoria op Harbourfront vanaf Sentosa Island, Siloso bridge

 

 

Costa Victoria is aan het bunkeren op Harbour Front

 

 

Costa Victoria op Harbour Front

 

 

Rede van Singapore met o.a. Fugro Discovery, ALP Guard en de tanker VS Lisbeth

 

 

Rede van Singapore met o.a. Industrial Dart, Far Saracen en Southernpec 12

 

 

De Royal Albatross nu eens bij Raffles Marina op Tuas in Singapore

 

 

De Silver Discoverer ligt aan de binnenkant van Harbour Front in Singapore

 

 

De Silver Discoverer ligt aan de binnenkant van Harbour Front in Singapore

 

 

De Costa Victoria komt ook aan op Harbourfront, maar gaat aan de buitenkant liggen

 

 

De Costa Victoria.

 

 

Costa Victoria en Silver Discoverer achter elkaar

 

 

De Silver Discovery is vertrokken

 

 

De Silver Discoverer vaart langs Sentosa

 

 

De Silver Discoverer vaart langs Labrador Park

 

 

De Silver Discoverer vaart langs Berlayer richting Pulau bukum

 

 

De Silver Discoverer met Pulau Bukum op de achtergrond

 

 

De Calypso ligt in de Waalhaven te laden of lossen

 

 

De Calypso ligt in de Waalhaven te laden of lossen 

 

 

De Francisca links, daarachter de opgelegde Abis Dundee, Abis Cadiz en Abis Cardiff.

Foto genomen vanaf de Abis Dublin

 

 

De Geervliet in de Waalhave, ook genomen vanaf de Abis Dublin

 

 

De Geervliet met de Swan Baltic er achter, ook in de Waalhaven - Rotterdam

 

 

De Seven Waves in de Waalhaven

 

 

De AidaPrima aan de Wilhelminakade in Rotterdam, tegenwoordig ook de Holland Amerika Kade genoemd

 

 

 

De AidaPrima

 

IMO: 9636955
MMSI: 247353800
Call Sign: IBGU
Flag: Italy [IT]
AIS Vessel Type: Passenger
Gross Tonnage: 125572
Deadweight: 9200 t
Length Overall x Breadth Extreme: 299.95m × 37.65m
Year Built: 2016

 

 

 

De Anglia Seaways van DFDS vaart vanuit Vlaardingen naar de U.K.

 

 

De Aurora op Harbourfront

 

 

Het prachtige jacht: Queen Miri op Keppel Island 

 

 

Queen Miri op Keppel Island. Genomen vanaf de boardwalk op Sentosa Island bij Soloso

 

 

De Queen Miri

 

 

Pacific Dispatch op de rede van Singapore

 

 

Pacific Dispatch op de rede van Singapore

 

 

Pacific Dispatch op de rede van Singapore (genomen vanaf Sentosa)

 

 

Pacific Dispatch op de rede van Singapore

 

 

Pacific Dispatch op de rede van Singapore

 

 

De Costa Victoria komt er weer aan

 

 

De Costa Victoria met de Reflections op de achtergrond

 

 

De Costa Victoria met Keppel Bridge

 

 

De Costa Victoria vanaf Sentosa

 

 

De Costa Victoria ligt nu vast op Harbour Front

 

 

De Costa Victoria

 

 

De Costa Victoria vanaf Siloso boardwalk

   

 

De Celebrity Millennium vertrekt van Marina Bay Cruise Terminal

 

 

De Celebrity Millennium vertrekt van Marina Bay Cruise Terminal. Allemaal opstellen.......

 

 

De Celebrity Millennium vertrekt van Marina Bay Cruise Terminal

 

 

De Celebrity Millennium vertrekt van Marina Bay Cruise Terminal 

 

 

 De Celebrity Millennium vertrekt van Marina Bay Cruise Terminal

 

 

De Celebrity Millennium vertrekt van Marina Bay Cruise Terminal

 

 

De Celebrity Millennium vertrekt van Marina Bay Cruise Terminal

 

 

De Celebrity Millennium vertrekt van Marina Bay Cruise Terminal

 

 

De Norwegian Star op vertrek van Marina Bay Cruise Terminal

 

 

Norwegian Star nog steeds op vertrek

 

 

En nog steeds op vertrek

 

 

En maar wachten en wachten

 

 

Norwegian Star gaat nog steeds niet vertrekken, ondanks dat er wat trossen losgegooid zijn

 

 

Dit spreek voor zich :-)