Schepen in Singapore 2017

 

 

 

 

Norwegian Joy op Marina Bay Cruise Terminal. 

Dit was de laatste foto van schepen in Singapore. 

Per 1 juni 2017 gaan we weer verder met de serie: Schepen in het Rotterdamse 

Voor meer schepen: dubbelklik op "Schepen in Singapore 2017" of "lees verder"

 

bijgewerkt 1 juni 2017 

 

 

 

 

De Seabourn Encore voor de eerste maal in Singapore op Marina Bay Cruise terminal

 

 

 

De Seabourn Encore voor de eerste maal in Singapore op Marina Bay Cruise terminal.

 

De Seabour Sojourn ligt aan de andere kant

 

 

De Seabourn Encore voor de eerste maal in Singapore op Marina Bay Cruise terminal

 

 

De Seabourn Encore voor de eerste maal in Singapore op Marina Bay Cruise terminal

 

 

De Seabourn Encore voor de eerste maal in Singapore op Marina Bay Cruise terminal

 

 

De Seabourn Encore voor de eerste maal in Singapore op Marina Bay Cruise terminal. De achtersteven

 

 

De Seabourn Encore voor de eerste maal in Singapore op Marina Bay Cruise terminal

 

 

De Seabourn Sojourn deze keer in Singapore op Marina Bay Cruise terminal

 

 

De Seabourn Sojourn

 

 

De Seabourn Sojourn

 

 

De Seabourn Sojourn

 

 

De Diamond Princess met twee passagiers uit Vlaardingen

 

 

Diamond Princess klaar voor vertrek

 

 

De loods komt aan boord van de Diamond Princess

 

 

De Diamond Princess is los van de Kade aan Marina Bay Cruise Terminal

 

 

De Diamond Princess is vertrokken

 

 

De Diamond Princess passeert de Cruise Terminal op Marina Bay

 

 

De Diamond Princess aan de andere kant van de cruise terminal

 

 

De Diamond Princess

 

 

De Diamond Princess 

 

 

De Diamond Princess. Tot over 10 dagen...... 

 

 

Sleepboot Marina Onyx kwam er niet aan te pas

 

 

De King Beans op de rede van Singapore

 

 

Rede van Singapore, bij Marina South Pier

 

 

De Sea Supra op de rede van Singapore

 

 

De UOS Endeavour in Singapore

 

 

Ook de Winposh Rampart ligt op de rede van Singapore

 

 

De Winposh Rampart en de UOS Endeavour liggen op de rede van Singapore

 

 

De silver Shadow met op de achtergrond de Superstar Gemini op Harbour Front - Singapore

 

 

De silver Shadow met rechts de Superstar Gemini op Harbour Front genomen vanaf Keppel Bridge - Singapore

 

 

Silver Shadow vanaf Keppel Bridge

 

 

De silver Shadow met rechts de Superstar Gemini op Harbour Front - Singapore 

 

 

De Celebrity Constellation op Marine Bay Cruise Terminal

 

 

De Celebrity Constellation op Marine Bay Cruise Terminal

 

 

De Nautica en de Seabourn Sojourn op Harbourfront, vanaf Keppel Bridge

 

 

De Nautica aan de binnenkant op Harbour Front

 

 

De Seabourn Sojourn deze keer in Singapore gewoon weer op Harbour Front, rechts de Nautica

 

 

Seabourn Sojourn op Harbour Front

 

 

Seabourn Sojourn op Harbour Front

 

 

Royal Albatross op Sentosa, Seabourn Sojourn en Nautica op Harbour Front 

 

 

Royal Albatross op Sentosa

 

 

Royal Albatross op Sentosa

 

 

Royal Albatross op Sentosa

 

 

De Aurora ligt bij Marina Bay Cruise Terminal in Singapore

 

 

De Aurora met blauwe schoorsteen en volledig nieuwe P&O outfit inclusief de Britse vlag op de boeg

 

 

De Aiurora in Singapore

 

 

de Aurora is bezig aan een 100-daagse cruise rond de wereld. Het schip is begonnen in Southampton, UK, richting Suez kanaal, Dubai en Singapore en gaat nu naar Australie en Nieuw Zeeland richting Panama kanaal en uiteindelijk weer terug in Southapton

 

 

De Aurora

 

 

De boeg van de Aurora

 

 

De Aurora wordt gebunkerd 

 

 

Op zaterdag 25 maart 2017 lag de Arcadia op Harbourfront. 

 

Dit is eigenlijk de vijfde Vista van de Holland Amerika Lijn (Oosterdam, Zuiderdam, Noordam en Westerdam) maar werd tijdens de bouw in Venetie doorgeschoven naar P&O Cruises.

 

 

De Arcadia van P&O Cruises. De meeste passagiers waren in Hong kong aan boord gekomen en gaan mee naar Dubai

 

 

De Arcadia van P&O Cruises.

 

 

De Arcadia van P&O Cruises.

 

 

De Arcadia van P&O Cruises.

 

 

De Taipan van Star Cruises op Harbour front

 

 

De Magellan op Harbourfront.

 

De Magellan is in 1985 gebouwd als Holiday voor Carnival op de Aalborg werf in Denemarken.

Dat het een Carnival schip is geweest is te zien aan de vorm van de schoorsteen.

van 2010 tot 2014 voer het schip als Grand holiday voor Ibericruceros, ook eigendom van Carnival Corporation.

en vanaf 2015 als Magellan voor Cruise and Maritime Voyages met als eigenaar Global Maritime Group.

Als Grand Holiday heeft het schip nog als hoteleiland gediend bij de Olympische Winterspelen van 2014 in Sochi.

Overigens ook als Holiday na de orkaan Katrina in 2005 op de Mississippi.

 

 

De Seabourn Encore op Harbourfront. 

 

 

De Seabourn Encore op Harbourfront.

 

 

De Seabourn Encore op Harbourfront. Wel een vreemde schoorsteen (van de Magellan die er achter ligt)

 

 

De Seabourn Encore op Harbourfront. Links de Royal Albatross

 

 

De celebrity Constellation ligt op Marina Bay Cruise Terminal

 

 

De celebrity Constellation ligt op Marina Bay Cruise Terminal

 

 

De celebrity Constellation ligt op Marina Bay Cruise Terminal.

 

 

Star Clipper op Marina Cruise Terminal 

 

 

 Het Duitse passagiersschip Europa 2 op Harbourfront met rechts de Superstar Gemini

 

 

 Het Duitse passagiersschip Europa 2 op Harbourfront met rechts de Superstar Gemini

 

 

 Het Duitse passagiersschip Europa 2 op Harbourfront

 

 

Sleepboot Millennium 801 met een sleep in Straat Johore nabij Pulau Ubin 

 

 

Sleepboot Millennium 801 met een sleep in Straat Johore nabij Pulau Ubin

 

 

Beatrice in Straat Johore

 

 

Azamara Journey op Harbourfront

 

 

Azamara Journey op Harbourfront gezien vanuit Keppel Bridge

 

 

Azamara Journey op Harbourfront gezien vanuit Keppel Bridge

 

 

 

Insignia op Harbour Front met de Batam Fast 5

 

 

Insignia op Harbour Front

 

 

Superstar Gemini komt binnen in Singapore

 

 

De Insignia op Harbour Front

 

 

De Insignia op Harbour Front

 

 

De Insignia op Harbour Front terwijl de Superstar Gemini aan het zwaaien is

 

 

Superstar Gemini

 

 

Superstar Gemini, bijna gedraaid

 

 

De boeg van de Superstar Gemini

 

 

Superstar Gemini aan het zwaaien 

 

 

De Insignia en de achteruit stekende Superstar Gemini

 

 

Superstar Gemini

 

 

Ovation of the Seas op Marina Bay Cruise terminal

 

 

Name: Ovation of the Seas
Owner: Royal Caribbean Cruises Ltd.
Operator: Royal Caribbean International
Port of registry: Nassau Bahamas
Ordered: September 13, 2013
Builder: Meyer WerftPapenburg, Germany
Laid down: March 5, 2015
Launched: February 18, 2016 (float-out)
Christened: June 24, 2016 by Fan Bingbing
Completed: April 8, 2016
Maiden voyage: April 14, 2016
In service: April 14, 2016
Identification:

 

 

Ovation of the Seas op Marina Bay Cruise terminal 

 

 

Ovation of the Seas vetrokken van Marina Bay Cruise terminal

 

 

Ovation of the Seas vetrokken van Marina Bay Cruise terminal

 

 

Ovation of the Seas vetrokken van Marina Bay Cruise terminal

 

 

Ovation of the Seas vetrokken van Marina Bay Cruise terminal

 

 

Ovation of the Seas vetrokken van Marina Bay Cruise terminal

 

 

Ovation of the Seas vetrokken van Marina Bay Cruise terminal

 

 

 

MV OCEAN OUTBACK - Op de rede van Singapore bij Marina Bay South pier

The MV Ocean Outback, a sister ship to the MV Ocean Swagman, was launched in late 2010.

Like her sister ship, the vessel can transport 6000 cattle or 25,000 sheep, or a combination of both.

The MV Ocean Outback is the next generation in livestock vessel design and construction.

At a cost of more than $40 million, the design and construction of the vessel was focused on one objective

– enhanced welfare and safety of livestock, vessel and crew.

Its Dual Independent Propulsion System, comprising separate engine rooms and propellers,

provides levels of redundancy, and therefore safety, rarely seen in cruise liners and never before built into livestock vessels.

The advanced ventilation system fans an average of 110 air changes per hour, four times the Australian standard

and 3.5 times the number of air changes per hour on a commercial airliner.

The MV Ocean Outback has been classified by the Registro Italiano Navale (RINA)

as a ‘Green Star Vessel’, due to its low emissions and pollution prevention design and systems.

Vessel specifications - MV Ocean OutbackLength: 130 metres

  • Breadth: 21.6 metres
  • Keel to mast height 24 metres
  • Gross tonnage: 12,892 tonnes
  • Livestock area: 8,000 m2
  • Number of decks: 7
  • Summer draft: 7.8 metres
  • Fresh water capacity: 2,000,000 litres (almost equivalent of Olympic sized swimming pool)
  • Fresh water production: 320,000 litres per day from 4 reverse osmosis desalination plants
  • Fodder capacity: 2000 cubic metres (equivalent 1,500 tonnes) in two fodder tanks
  • Air circulation: 110 air changes/hour (3.5 times minimum standard)
  • Speed: 17 knots
  • Engines: 2 Wartsila 9L32
  • Crew: 34

 

 

 

MV Ocean Outback

 

 

MV Mercs Uhana - een vrachtschip uit 2009 onder Sri Lanka vlag 

 

 

De FSL Busan ligt op de rede van Singapore. Foto genomen van Sentosa Island

 

 

De FSL Busan ligt op de rede van Singapore. Foto genomen van Sentosa Island

 

 

De FSL Busan ligt op de rede van Singapore. Foto genomen van Sentosa Island met op de achtergrond de Rolldock Storm

 

 

De Rolldock Storm van Rolldock. Schip vaart netjes onder Nederlandse vlag.

 

Design speed: 17 kts

Length o.a.: 151.50 m

Length b.p.p.: 145.04 m

Beam: 25.40 m

Draft Max (summer): 5.67 m

Draft Min (shallow draft): 4.50 m

Deadweight: 9,000 mt (without hatch covers on board)

                   8,000 mt (with hatch covers on board)

Depth to main deck: 5.90 m

Submerged draft of vessel: 12.50 m

Submerged draft in hold: 6.60 m

1 hold fully box shaped/dims.: 119.44 x 19.40 x 8.10 m

Hold capacity: 18,768 cbm

Accommodation: 32 persons

 

 

Batam Fast 18 bij Keppel Bay

 

 

Superstar Gemini op Harbour Front

 

 

Batam Fast 18 bij Keppel Bay 

 

 

Batam Fast 18 bij Keppel Bay met de Superstar Gemini op Harbour Front

 

 

Batam Fast 18 bij Keppel Bay met de Superstar Gemini op Harbour Front

 

 

Batam Fast 18 bij Keppel Bay met de Superstar Gemini op Harbour Front 

 

 

Batam Fast 18 bij Harbour Front 

 

 

De Superstar Gemini op harbourfront vanaf de boardwalk op Siloso 

 

 

Far Scimitar, een Offshore Supply Vessel/Tug van Farstad Shipping ligt al enige tijd op, op de rede van Singapore

 

 

Far Scimitar, een Offshore Supply Vessel/Tug van Farstad Shipping ligt al enige tijd op, op de rede van Singapore

 

 

Rede van Singapore met bunkerboat Ayer Chomel.

 

Ayer is Maleis voor water en dit is dsn ook een waterbunkerboot

 

 

Rede van Singapore met o.a. mv Maple Ingrid 

 

 

Rede van Singapore met de tanker Royal 36

 

 

Rede van Singapore met de tanker Prime South

 

 

Rede van Singapore met o.a. mv Maple Ingrid 

 

 

Rede van Singapore met bunkerboat Marine Amber

 

 

 

De Star Clipper lag deze keer aan de goede kant van Marina Bay Cruise terminal

 

Star Clippers is een van oorsprong Belgische rederij, nu gevestigd in Monaco.

De twee zusterschepen zijn Star Clipper en Star Flyer terwijl de Royal Clipper het vlaggenschip is.

 

De eigen website van Star Clippers geeft het volgende:

 

They are the stars of the sea. Star Clipper and Star Flyer are as fleet as the wind and as graceful as swans.

These are true clipper ships reflecting their proud heritage in every inch of their polished brass and gleaming brightwork. Step aboard these unique vessels and discover a new age of sail, where the traditions of the past are happily married to the comforts and amenities of the present day. Star Clipper and Star Flyer are modern cruise ships in every way, created for luxury-loving passengers who also love the traditions and romance of the legendary era of sailing ships. Star Clipper and Star Flyer are both 360 feet long and each carries just 170 guests in pampered comfort.

Life aboard is blissfully relaxed, much like traveling on a private yacht. You’ll never feel confined on Star Clipper or Star Flyer. Each ship offer spacious accommodations and expansive teak decks with ample space and not one, but two swimming pools. In fact, you’ll find that these ships offer more outdoor space per passenger than most conventional cruise ships.

The décor of Star Clipper and Star Flyer is reminiscent of the grand age of sail. Antique prints and paintings of famous sailing ships please the eye, while teak and gleaming mahogany rails are richly reminiscent of Star Clippers’ proud nautical heritage.

TECHNICAL DATA

Tonnage: 2,298
Length: 360 feet
Beam: 50 feet
Draft: 18.5 feet
Sail Area: 36,000 Square feet
Mast Height: 226 feet
Total Staff: 72
Passenger Capacity: 170
Masts: 4 Masts, 16 Sails

 

 

De Star Clipper op Marina Bay Cruise terminal

 

 

De Star Clipper op Marina Bay Cruise terminal

 

 

De Star Clipper op Marina Bay Cruise terminal 

 

 

De AidaPerla is zojuist vertrokken van Singapore en vaart langs de Southern Islands van Singapore.

De foto is genomen vanaf Lazurus Island.

De AidaPerla is recent gebouwd in Nagasaki en deed voor de eerste keer Singapore aan.

Het is de bedoeling dat het schip volgend jaar de cruises van het zusterschip AidaPrima overneemt

en wekelijks in Rotterdam komt

 

 

AidaPerla vanaf Lazarus Island genomen

 

 

AidaPerla vanaf Lazarus Island genomen

 

 

zie ginds komt de stoomboot: AidaPerla

 

 

zie ginds komt de stoomboot: AidaPerla

 

 

AidaPerla met rechts Lazarus Island

 

 

AidaPerla

 

 

De Sea Supra ten anker bij Marina Bay

 

 

 

Norwegian Joy op Marina Bay Cruise Terminal

 

 

Norwegian Joy op Marina Bay Cruise Terminal

 

 

Norwegian Joy op Marina Bay Cruise Terminal

 

 

Een lekker kontje..... Norwegian Joy op Marina Bay Cruise Terminal

 

 

Zelfs in het Chinees..... Norwegian Joy op Marina Bay Cruise Terminal

 

 

Norwegian Joy op Marina Bay Cruise Terminal. 

 

Dit was de laatste foto van schepen in SIngapore.

 

Per 1 juni 2017 gaan we weer verder met de serie: Schepen in het Rotterdamse